Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Recepta na opadające zegary ( stabilizator )

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Recepta na opadające zegary ( stabilizator )

    Zamieszczone przez Damianjg
    Nigdy się nic nie odłącza. Coś Ci .........(popsuli)
    1. montujesz ???
    zawsze się coś odłącza - do abs raczej daleko i nie za bardzo wiem po jaka cholerę ktoś miałby grzebać wokół czujników, raczej koło modułu - to tak - pewnie gdzieś tam coś zamontowano - jakiś zawór, rurka, reduktor.
    2. jeśli coś zostałoby odpięte i nie podpięte ponownie wywaliłoby od razu kontrolkę ABS.
    3. przypuszczam , że to zbieg okoliczności
    4. ale kolega Damianjg chyba był przy montażu instalacji w Twoim samochodzie, bo twierdzi na bank, że coś popsuli :diabelski_usmiech

  • #2
    Recepta na opadające zegary ( stabilizator )

    Witam,

    3 miesiące temu miałem standardową usterkę czyli opadające wskazówki zegarów. Udało mi się samemu to naprawić dlatego może komuś się to przyda.
    Jeśli ktoś by chciał dokladny schemat elektryczny stabilizatora to mogę wrzucić bo mam katalog. Co do usterki to wystarczy dolutować tylnią jego część do płytki pod nim.
    Generalnie nóżka 3-cia ( środkowa 0V ) powinna mieć "przejście" do masy.
    Załączam zdjęcie które powinny wszystko wyjaśnić.
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      tracemagic, Witam mam opisywany problem z zegarami jeśli posiadasz jeszcze schemat stabilizatora podeślij proszę z góry dziękuję i pozdrawiam Wojtek Ch. Link
      woiteh

      Komentarz


      • #4
        W moim przypadku problemem też był właśnie ten stabilizator TLE 4276. Opis można znaleźć w googlach, w skrócie pierwsza nóżka od lewej to wejście czyli +12V. Druga końcówka to blokada wyjścia (jak jest napięcie na niej to jest napięcie na wyjściu o ile pamiętam albo odwrotnie - załączenie stacyjki powoduje zadziałanie tego stabilizatora), trzecia to masa, 4 nie ma znaczenia zwykle połączona z 5 końcówką czyli wyjściem +5V. Naprawę zacząłem od przejechania wszystkich lutów gorącym powietrzem ale nic to nie dało, potem wymieniłem wszystkie kondensatory elektrolityczne. Potem wymieniłem kondensatory tantalowe i tu doznałem szoku bo licznik w ogóle przestał działać - tutaj przestroga dla twardzieli że po naprawie własnymi siłami możemy już nie odpalić silnika -Na koniec wymieniłem stabilizator i wszystko zaczęło działać. Do końca nie wierzyłem w uszkodzenie tego stabilizatora ponieważ było na nim napięcie na wyjściu po załączeniu stacyjki. Można sprawdzić działanie licznika podłączając do niebieskiej kostki (32 piny) na pin nr 23 +12V, na pin 24 masa, po tej akcji wyświetla się zegar i licznik km. Przekręcenie stacyjki symulujemy podłączeniem +12V na pin nr 1. Oczywiście te czynności wykonujemy na własną odpowiedzialność i modlimy się aby silnik jeszcze odpalił

        Komentarz


        • #5
          swistak, Witaj podaj proszę gdzie mozna zdobyć takowy stabilizator przeszperałem wszystkie sklepy i nikt o nim nie słyszał pozdrawiam i dziękuję wojtekCh. Link
          woiteh

          Komentarz


          • #6
            Też wysyłałem maile po sklepach ale jest już nie do zdobycia, chyba że bezpośrednio u producenta ale trzeba zamówić partię minimum tysiąc sztuk albo i więcej Ja akurat dostałem ze szrotu liczniki w wersji angielskiej więc mogłem się nimi wcześniej pobawić. Z nich wyjąłem i wlutowałem stabilizator do swoich, alternatywą była adaptacja tych liczników, ale niestety nie posiadam przewieszki z kodem.

            Komentarz


            • #7
              Wojtech oraz swistak nie szukajcie tego stabilizatora-nie jest on przyczyną usterki tablicy w O1.

              Popatrz na linki Forum - Octavia Club Polska
              oraz Forum - Octavia Club Polska

              Temat jest przećLink koniecznie cały pierwszy link a następnie drugi.Wszystko tam jest wyczerpująco wyjaśnione.
              Stabilizator możecie poprawić-napewno nie zaszkodzi.
              Swistak licznik km oraz zegar ,nie mają nic wspólnego z opadającymi wskazóLinkób sprawdzenia bardzo ryzykowny grozi uszkodzeniem mikrokontrolera tablicy-nie polecam !!!
              Około dwudziestu osób naprawiło już zegary wg sposobu podanego w drugim linku.
              Przy pomiarach tej tablicy straciłem okrutną ilość czasu.
              Miłej zabawy.
              Napiszcie czy pomogło.
              Pozdrawiam shico

              Komentarz


              • #8
                swistakWitam oczywiście opis podany przez kolegę shico jest jak najbardziej wyczerpujący i trafny mi wszystko zadziałało jeśli chodzi o stabilizator chciałem go tylko na wszelki wypadek wymienić na nowy lecz jest on faktycznie nie do dostania i chyba trzeba sobie dać spokój,z ciekawości zapytam czy mając inne zegary wystarczy znać kod pin aby go zaprogramować vagiem czy zna ktoś jakąś procedurę ,
                woiteh

                Komentarz


                • #9
                  Pewien oczywiście nie jestem czy to stabilizator czy te rezystory ponieważ nie mam żadnego schematu elektroniki tych liczników i aż tak się w to nie wgłębiałem. Natomiast mogę powiedzieć że pierwsze co robiłem to poprawianie lutów, potem mnóstwo czasu zajęło mi sprawdzenie czy aby gdzieś nie ma przerwy na którejś ścieżce bo laminat w moich licznikach ma mnóstwo wybrzuszeń (to robiłem jeszcze w czerwcu). Dopiero 2 tygodnie po wymianie stabilizatora zaczęło działać i jak na razie śmiga dzień w dzień (nic więcej oprócz kondensatorów nie robiłem).

                  Licznik km oraz zegar nie mają faktycznie nic wspólnego ze wskazówkami, chodziło mi o to że w licznikach są 2 stabilizatory napięcia +5V. Mniejszy z 8 końcówkami zasila właśnie zegar i wyświetlacz licznika km i jest na stałe zasilany z akumulatora (dlatego po zgaszeniu silnika nadal widać na wyświetlaczach czas i stan km) Natomiast ten większy stabilizator działa dopiero po przekręceniu stacyjki. Po czym mikrokontroler świeci i gasi wszystkie kontrolki zczytuje kod z immo i na końcu podawane jest napięcie na silniki krokowe co objawia się lekkim skokiem wszystkich zegarów.

                  Oczywiście nie polecam samodzielnego sprawdzania liczników ja miałem tę możliwość że bawiłem się najpierw tymi ze szrotu Jeżeli padną mi znowu to dam znać czy to te rezystory czy stabilizator.

                  Komentarz


                  • #10
                    U mnie po poprawieniu lutów na stabilizatorze szafa działała trzy dni.Po zastosowaniu wskazówek kolegi shico,czyli ponownym lutowaniu rezystorów,od kilku tygodni działa bez problemu.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam mam problem z opadającymi zegarami powiedzcie mi gdzie taki zegar naprawią w warszawie skoda octawia 1-8 20v dziękuję za ewentualne odp :lol: :lol: :lol:

                      Komentarz


                      • #12
                        tez mam taka usterke w skodzie octavi 1,9 opadaja mi wskazówki jestem z opolskiego i widze ze jaki chłopak sobie poradził sam moge jakos złapac kontakt z Toba?
                        ja

                        Komentarz


                        • #13
                          Witam,

                          Dziś zauważyłem, że moje wskazówki zegarów raz działają, a nie raz przez 5min nie działają. Możecie podrzucić który bezpiecznik za to odpowiada, chcę najpierw sprawdzić czy z nim jest problem, niestety jestem na wyjeździe i nie mam jak sprawdzić który to jest.

                          dzięki
                          pozdro

                          Komentarz


                          • #14
                            Koledzy przelutowałem stabilizatory znajdujące sie w liczniku i problem opadajacych wskazówek mam za sobą. Niestety przy naprawie pod wyświetlaczem km znajdowała się biała plastikowa wkładka i spadła mi na nią cyna niechcący:/ teraz nie działa wskaźnik total km ale ten pod spodem działa. Czy to wina owej własnie uszkodzonej wkładki plastikowej pod licznik km??? Czy może stało sie cosik innego?? Zdjęcie dołącze niedługo

                            Tak było przed naprawą jesli chodzi o wyświetlacz km
                            ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

                            A tak jest teraz
                            ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl
                            ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

                            Jak widzicie napisu km na wyświetlaczu równiez już nie ma:/
                            SKODA OCTAVIA TOUR
                            1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                            BLACK COMBII
                            SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jeżeli tak to przełóż z drugiego wyświetlacza to zobaczysz czy teraz działa a jak co to mam licznik rozebrany to mogę odstąpić część która będzie ci potrzebna
                              jakby co posiadam kabel vag

                              Komentarz


                              • #16
                                pablokinah, nom pod drugim wyświetlaczem nie było tej wkładki tylko pod km a może to jakieś gumki?? Nom nap na priv ile za tarcze bądź ewentualnie wyświetlacz gdyby on był winien. A masz tą białą wkładkę u siebie też?
                                SKODA OCTAVIA TOUR
                                1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                                BLACK COMBII
                                SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ta biała podkładka jest tylko po to,aby wyświetlacz był lepiej widoczny.
                                  Niepełne wyświetlanie cyfr na wyświetlaczu spowodowane jest wadliwym złożeniem licznika.Prawdopodobnie metalowe blaszki mocujące nie zostały dobrze założone i przekręcone na płycie,przez co nie ma styku na wyświetlaczu.
                                  A białą wkładkę dotnij sobie z kartonu i też będzie dobrze.
                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Nom to by się zgadzało to nie zabezpieczylem metalowego uchwytu u góry wyświetlacza i temu pewno nie styka
                                    SKODA OCTAVIA TOUR
                                    1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                                    BLACK COMBII
                                    SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      eros662, spróbuj przeczyścić ten gumowy pasek co łączy wyświetlacz z płytą , bo głównie za jego sprawą przesyłane są dane do wyświetlacza ,
                                      Wczoraj miałem przyjemność również poprawiać luty w liczniku kolegi z innego forum i ja nie demontowałem wyświetlaczy , po prostu eliminując później jakiekolwiek kłopoty,po przez odcięcie obcinaczkami plastików łączących z resztą i wówczas wyświetlacze zostały.ok

                                      pozdro

                                      [ Dodano: Nie 21 Kwi, 13 12:20 ]
                                      na zdjęciach widać ewidentnie że nie ma dobrego połączenia wyświetlacza z płyta licznika .
                                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        ROBAL_26, nom tak jak pisał kolega wyżej pewno przez te nie zaciśnięte ramki metalowe do licznika. Nom rozbiore dziś i poprawie to. Wyprawa już jest więc szybko pójdzie
                                        SKODA OCTAVIA TOUR
                                        1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                                        BLACK COMBII
                                        SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez JanuszSz
                                          A białą wkładkę dotnij sobie z kartonu i też będzie dobrze.
                                          co do tego zdania to jest błąd bo pod wyświetlaczem są diody i przez karton nie dawały by światła , lepsza będzie zwykła biała kartka od drukarki- ksero.ok

                                          pozdro
                                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez ROBAL_26
                                            co do tego zdania to jest błąd bo pod wyświetlaczem są diody i przez karton nie dawały by światła , lepsza będzie zwykła biała kartka od drukarki- ksero.ok pozdro
                                            Tak się składa,że diody poswietlające wyświetlacz wyglądają sobie przez okienka wycięte we wkładkach,a nie pod nimi.Nie ma więc znaczenia czy będzie to karton,czy kartka do drukarki.Ważne,aby światło dobrze się odbijało i całą powierzchnią podświetlało wyświetlacz.
                                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              JanuszSz, miales racje docisnąłem i wszystko gra. Temat moge zakmnąć jeśli chodzi o moje zegary:P

                                              [ Dodano: Wto 30 Kwi, 13 14:59 ]
                                              Nom koledzy i lipa:/ Zegary znów opadają. Zauważyłem że przy odpaleniu auto po dłuższym postoju czy po nocy wskazówki i kontrolki palą sie i działają, jednak zaraz po odpaleniu opadają Problem mój widac rozwiązał się tylko na tydzień pss. CZasem podczas jazdy zaczną działać aż do momentu zgaszenia auta potem opadną znów. Może problem z masą czy coś??
                                              SKODA OCTAVIA TOUR
                                              1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                                              BLACK COMBII
                                              SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X